HomePortalBlogGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Kelebihan Solat Terawih

Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Kasih
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1530
Age : 43
Location : Pulau Mutiara
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Kelebihan Solat Terawih   Fri Aug 29, 2008 3:10 pm

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah ĎArasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Firíaun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ĎArasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.
Back to top Go down
View user profile
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Aug 29, 2008 4:26 pm

wahh...
jgn lupe g solat tarawih yee...
Back to top Go down
View user profile
Kasih
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1530
Age : 43
Location : Pulau Mutiara
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Aug 29, 2008 4:30 pm

insya Allah alla, xkan dipersiakan peluang yg dtg hnya setahun skali nie... thn dpn ntah kn kita dpt bersama ramadhan lg atau tdk....
Back to top Go down
View user profile
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Aug 29, 2008 7:00 pm

aahhh..
hehehe

Bagi Biskut Bagi Biskut Bagi Biskut Bagi Biskut Bagi Biskut
Back to top Go down
View user profile
Kasih
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1530
Age : 43
Location : Pulau Mutiara
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Aug 29, 2008 7:10 pm

rebutla peluang selagi ada kn Smile Smile Smile
Back to top Go down
View user profile
Q

avatar

Number of posts : 401
Age : 34
Location : dlm mimpi indah mu nurul akma alliya fariza
Registration date : 2008-08-11

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Aug 29, 2008 7:32 pm

cam ne nk pg rambot kaler ni.....
Back to top Go down
View user profile
SkRu_L0GgAk....
Fanatic Fan
Fanatic Fan
avatar

Number of posts : 2336
Age : 27
Location : CeLaH GiGi.........
Registration date : 2008-04-25

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Sat Aug 30, 2008 8:36 am

b0tak kn.............................
almk...................klu keje mlm mati ak0.......
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/funkieboyz
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Sat Aug 30, 2008 12:53 pm

Q wrote:
cam ne nk pg rambot kaler ni.....

sape suh kalerkan rambut????
hah
Back to top Go down
View user profile
jana

avatar

Number of posts : 55
Age : 27
Location : atas kerusi kadang2 kat bulan
Registration date : 2008-07-21

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Sat Aug 30, 2008 4:04 pm

terima kasih ya kak, banyak ilmu yang akak bagi pada kami semua Smile
Back to top Go down
View user profile
wanie(vicomey)
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 593
Age : 30
Location : mentakab,pahang
Registration date : 2008-05-07

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Sat Aug 30, 2008 5:07 pm

moh sumer terawih ramai2..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/waniethepooh
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Sat Aug 30, 2008 5:22 pm

yaa..
heheh...
Back to top Go down
View user profile
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Mon Sep 01, 2008 12:43 am

alhamdulillah..
mlm nie..
alla dah tunaikan solat sunat tarawih mlm pertama..
moga2 allah mengampunkan dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.
amin..
heheh...
Back to top Go down
View user profile
wanie(vicomey)
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 593
Age : 30
Location : mentakab,pahang
Registration date : 2008-05-07

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Mon Sep 01, 2008 10:14 pm

amin...
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/waniethepooh
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Tue Sep 02, 2008 1:42 am

alhamdulillah..
mlm nie..
alla dah tunaikan solat sunat tarawih mlm kedua..
moga2 allah mengampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.
amin..
heheh...
Back to top Go down
View user profile
Kasih
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1530
Age : 43
Location : Pulau Mutiara
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Tue Sep 02, 2008 2:08 pm

alhamdullilah... kita msh diberikan kesempatan tuk bersama pd ramadhan kali nie dan menunaikan solat sunat terawih.... Amin....
Back to top Go down
View user profile
SkRu_L0GgAk....
Fanatic Fan
Fanatic Fan
avatar

Number of posts : 2336
Age : 27
Location : CeLaH GiGi.........
Registration date : 2008-04-25

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Wed Sep 03, 2008 6:50 am

uwaaaaaaa..............fnke x blh g.........c0z keje mlm.....tnsi0n.......
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/funkieboyz
Kasih
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1530
Age : 43
Location : Pulau Mutiara
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Wed Sep 03, 2008 11:40 am

tp bkn tiap2 ari keje mlm kn kie... ada kesempatan nnt p la Wink Wink Wink
Back to top Go down
View user profile
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Wed Sep 03, 2008 2:00 pm

aah..
p la kie..
dapat pahala tambahan..
hehe
Back to top Go down
View user profile
Yani Am

avatar

Number of posts : 274
Age : 31
Location : di dalam hati am, hikss
Registration date : 2008-09-02

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Wed Sep 03, 2008 6:02 pm

mmang pi pun, sbab ikut kak kasih takada alasanya Very Happy
Back to top Go down
View user profile
aLLa
Aggressive Fan
Aggressive Fan
avatar

Number of posts : 1175
Age : 32
Location : aliffc..hehe
Registration date : 2008-05-09

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Thu Sep 04, 2008 12:05 am

Yani Am wrote:
mmang pi pun, sbab ikut kak kasih takada alasanya Very Happy

hehehe..
baguih laaa..
Back to top Go down
View user profile
airryn84
Popular Fan
Popular Fan
avatar

Number of posts : 315
Age : 34
Location : Kuala Lumpur, Malaysia
Registration date : 2008-04-29

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Thu Sep 04, 2008 1:05 pm

aloha..

buatlah dengan hati yang ikhlas...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/erinz84
SkRu_L0GgAk....
Fanatic Fan
Fanatic Fan
avatar

Number of posts : 2336
Age : 27
Location : CeLaH GiGi.........
Registration date : 2008-04-25

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Sep 05, 2008 6:57 am

uitt...mggu lepas N mggu ni direct w0wwww.......p0sa lg ramai gilakkk.........
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/funkieboyz
Yani Am

avatar

Number of posts : 274
Age : 31
Location : di dalam hati am, hikss
Registration date : 2008-09-02

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Sep 05, 2008 1:07 pm

msthil takada cuti kan Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile
Kasih
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1530
Age : 43
Location : Pulau Mutiara
Registration date : 2008-05-21

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Sep 05, 2008 1:58 pm

Fnkeb0yZ wrote:
uitt...mggu lepas N mggu ni direct w0wwww.......p0sa lg ramai gilakkk.........

xpa kie, nnt dtg la peluang tuk solat terawih tu, jgn risau Wink Wink Wink
Back to top Go down
View user profile
Solehah

avatar

Number of posts : 301
Age : 30
Location : diatas kayangan
Registration date : 2008-07-29

PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   Fri Sep 05, 2008 3:12 pm

betul kata kak kasih fnkeboyz, adalah peluang nanti Wink
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kelebihan Solat Terawih   

Back to top Go down
 
Kelebihan Solat Terawih
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Welcome To ALIFFC :: Let's Talk! / Jom Borak!-
Jump to: